Ana es una artista escénica nacida en Portugal. Estudió teatro y danza contemporánea. Si tuviera que mencionar algunos nombres con respecto a su formación, mencionaría: Claudia Dias, Loic Touze, Miguel Pereira, Joao Fiadeiro, Nature Theater of Oklahoma. Como artista intependiente decide mencionar el trabajo de Tino Sehgal. En el 2009 es becada por Inov-Art Grant para una residencia de nueve meses en Betonsalon-Art y en el Research Center en Paris.
Actualmente estudia el master Solo/Dance/Authorship (SODA) en Berlin. Está interesada en pensar sobre metodologías de producción y circulación del conocimiento, teoría y práctica, DIY, políticas, amor, filosofía, colaboraciones y caminatas.
Ana is a performer artist born in Portugal. She studied theater and contemporary dance. If she would have to do some dropping in relation to her formation, she would drop this ones: Claudia Dias, Loic Touze, Miguel Pereira, Joao Fiadeiro, Nature Theater of Oklahoma. As a free lancer she chooses to mention the work of Tino Sehgal.
In 2009 she is awarded with the Inov-Art Grant for the nine month intership and artistic residency in Betonsalon-Art and Research Center in Paris. She is currently attending the MA Solo/Dance/Authorship (SODA) in Berlin. She is interested in thinking about modes of knowledge production and circulation, theory/practice, DIY, politics, love, philosophy, collaboration and walks.
Presentación de «Performance Directives»
Viernes 26 de noviembre / 20:00 hrs.
Performance Directives
Concept, video, performer: Ana V. Monteiro
Duration: 25 min.
Las direcciones para un performance (instrucciones de juego) de las Gnossiennes, seis piezas de piano para danza escritas por Eric Satie, son desplazadas del papel a la pantalla, creando nuevas interpolaciones: reubicación de sonidos y funciones del intérprete en relación al público.
The performance directives (instructions de jeux) of the Gnossiennes, six dance piano pieces, written by Erik Satie are displaced from paper to screen, creating other kinds of displacements: displacements of sound, movement and of the functions of the performer and audience.
Taller «Thinkig practice doing theory» Imparte Ana V. Monteiro
Del 21 al 27 de noviembre de 2010
Lunes, martes y miércoles 16:00 a 18:00 hrs.
Salón B del Área de Danza
Thinkig practice doing theory
Leer y pensar en conjunto sobre las distintas prácticas en la danza contemporánea. Trabajaremos sobre ejercicios de composición y articularemos herramientas con algunas teorías posmodernas.Propongo un taller donde nos adentraremos en el pensamiento sobre las relaciones entre la creación y autoría partiendo de la lectura de textos de Barthes y Foucault, pasando por algunos juegos y haciendo «sangría» juntos.
** Todo tipo de público.
Reading and thinking together about practices in contemporary dance. Working on compositional exercices and tools in articulation with some post modern theories.I propose a workshop where we will engage in thinking about the relations between creation and authorship departing from the reading of texts from Barthes and Foucault moving to some games and sangria making
** Open to everybody
Actualmente estudia el master Solo/Dance/Authorship (SODA) en Berlin. Está interesada en pensar sobre metodologías de producción y circulación del conocimiento, teoría y práctica, DIY, políticas, amor, filosofía, colaboraciones y caminatas.
Ana is a performer artist born in Portugal. She studied theater and contemporary dance. If she would have to do some dropping in relation to her formation, she would drop this ones: Claudia Dias, Loic Touze, Miguel Pereira, Joao Fiadeiro, Nature Theater of Oklahoma. As a free lancer she chooses to mention the work of Tino Sehgal.
In 2009 she is awarded with the Inov-Art Grant for the nine month intership and artistic residency in Betonsalon-Art and Research Center in Paris. She is currently attending the MA Solo/Dance/Authorship (SODA) in Berlin. She is interested in thinking about modes of knowledge production and circulation, theory/practice, DIY, politics, love, philosophy, collaboration and walks.
Presentación de «Performance Directives»
Viernes 26 de noviembre / 20:00 hrs.
Performance Directives
Concept, video, performer: Ana V. Monteiro
Duration: 25 min.
Las direcciones para un performance (instrucciones de juego) de las Gnossiennes, seis piezas de piano para danza escritas por Eric Satie, son desplazadas del papel a la pantalla, creando nuevas interpolaciones: reubicación de sonidos y funciones del intérprete en relación al público.
The performance directives (instructions de jeux) of the Gnossiennes, six dance piano pieces, written by Erik Satie are displaced from paper to screen, creating other kinds of displacements: displacements of sound, movement and of the functions of the performer and audience.
Taller «Thinkig practice doing theory» Imparte Ana V. Monteiro
Del 21 al 27 de noviembre de 2010
Lunes, martes y miércoles 16:00 a 18:00 hrs.
Salón B del Área de Danza
Thinkig practice doing theory
Leer y pensar en conjunto sobre las distintas prácticas en la danza contemporánea. Trabajaremos sobre ejercicios de composición y articularemos herramientas con algunas teorías posmodernas.Propongo un taller donde nos adentraremos en el pensamiento sobre las relaciones entre la creación y autoría partiendo de la lectura de textos de Barthes y Foucault, pasando por algunos juegos y haciendo «sangría» juntos.
** Todo tipo de público.
Reading and thinking together about practices in contemporary dance. Working on compositional exercices and tools in articulation with some post modern theories.I propose a workshop where we will engage in thinking about the relations between creation and authorship departing from the reading of texts from Barthes and Foucault moving to some games and sangria making
** Open to everybody
1 comentarios:
Maravillosa.
Publicar un comentario